Linux İşletim Sistemi

Linux nedir ?

   Linux, 1991 yılında Linus Torval tarafından açık kaynak kodlu bir işletim sistemi olarak oluşturulmuştur.

   Linuxun ücretsiz ve açık kaynak kodlu bir işletim sistemi olması sayesinde kullanıcıları tarafından her an  geliştirilebilip, güncel tutulabilmektedir, eğer bilgisayarınızla ilgilenmekten hoşlanıyorsanız, bilgisayarda çıkan problemlerle uğraşmak hoşunuza gidiyorsa, diğer işletim sistemlerinin sizi sıktığına inanıyorsanız, donanımınızdan daha çok performans istiyorsanız, linux tam da size göre.

   Tabii ki linuxun kendi sorunları da yok değil, linux'a insanlar malesef tedirgince yaklaşıyor, açık kaynak kodlu ve ücretsiz oluşu insanlarda bir güvensizlik sorunsalı oluşturuyor, dünyanın dört bir yanı ticari ağlarla örülmüşken insanlardaki bu tedirginlik pek tabii maruz görülmelidir.

   Ayrıca ücretsiz ve gelişiminin hala devam ediyor olması birçok kişinin Linux'un profesyonel alanlarda kullanılamayacağını düşünmesine de yol açmaktadır. Oysa Linux işletim sistemini kullanan bilgisayarlar özel kullanım başta olmak üzere birçok alanda yaygın olarak kullanılmaktadırlar.

Kaynak


EmoticonEmoticon